• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Despre
  • Informații
  • Agrointeligența
  • Știri agricole MD
  • Evenimente în MD
  • Fermier în MD
  • Finanțări în MD
  • Subvenții AIPA
  • Politici agricole în MD
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • România repară calea ferată dintre Giurgiulești și Galați pentru a ajuta exporturile din Ucraina

    Iana Gore -

    Ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu, a anunțat, marți, 26 aprilie, că instituția pe care o conduce a demarat o licitație pentru repararea liniei de cale ferată dintre Giurgiulești, Republica Moldova, și Portul Galați, România, pentru a permite transportul de mărfuri spre și dinspre Ucraina.

    E o veche linie ferată cu ecartament larg, de tip rusesc/sovietic, care va fi reparată de autoritățile române în decurs de două luni și dată în folosință în portul Galați, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, fără ca trenurile ucrainene să mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță, transmite Mold-Street.

    „Operaționalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galați! Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitația destinată reparației liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre portul Giurgiulești și portul Galați”, a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de facebook.

    Ministrul susţine că acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanța, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri și materii prime. Avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime. Reparațiile pentru această linie de cale ferată cu ecartament lărgit (3,583 km) și pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,167 km) din Portul Galați vor dura 60 de zile de la data semnării contractului.

    Suma de 1.289.000 de lei româneşti echivalent a (260.000 de euro) fără TVA necesară reparațiilor va fi suportată din bugetul CFR Infrastructură, a precizat Sorin Grindeanu. Potrivit lui Grindeanu, transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție, în ciuda creșterii costurilor cu asigurarea navelor din cauza războiului și a minelor din apele Mării Negre.

    ”Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord, iar Marea Neagră e calea cea mai scurtă. Alternativele ar fi prin Portul Gdansk sau Trieste, dar rutele ar fi mult mai lungi”, a declarat oficialul român pentru economedia.ro.
    De notat că acum 9 ani, Calea Ferată a Moldovei a reparat un tronson de cale ferată cu ecartament european de la Giurgiuleşti spre Galaţi pentru a facilita transportul de mărfuri.


    Te-ar mai putea interesa

    Iurie Rija, Agrocereale: Recomand fermerilor să vândă acum cerealele și floarea-soarelui Fermierii moldoveni sunt furioși: Statul a redus cu 27% tariful pentru trazitul cerealelor din Ucraina Rambursarea TVA pentru fermieri a fost prelungită cu 12 luni

    Ultimele știri

    R. Moldova interzice străinilor, persoane fizice și juridice, să mai dețină terenuri agricole și forestiere Republica Moldova va fi scutită de plata contribuțiilor financiare la programele Uniunii Europene A fost modificată politica vamală pe anul 2024